Şişkinlik ile Uyku

Hamileliğin sonlarına doğru, pek çok kadın uyku sorunları yaşadığından yakınmaktadır.

file

İyi bir uyku, annenin iyi bir ruh haline sahip olması için oldukça gereklidir.Fakat sık idrara çıkma isteği, bebeğin gittikçe daha fazla hareket etmesi, hormonal değişiklikler ve sırt ağrıları gibi bazı sıkıntılar, uyku düzenini etkilemektedir.Yüzde 75’ten  fazla kadın, hamileliğin son 3 ayı boyunca uyku rahatsızlıklıkları yaşadığını ve gün içerisinde dinlenme ihtiyacı hissettiğini belirtmektedir.

Uygun dinlenme pozisyonunu bulmak da oldukça önemlidir.Bilimsel açıdan bakıldığında, tercihen sol tarafa dönük olarak bacakların hafifçe büküldüğü uyku pozisyonu tavsiye edilmektedir. Bu pozisyon, şişkinlik ve su toplama riskini azaltırken, fetusun iç organlara yaptığı baskıyı da önler.Özellikle hamile kadınların vücudunu tamamıyla destekleyecek şekilde dizayn edilen yastıkların kullanımı, sırt ağrılarını önlerken uyku kalitesinin artmasına da yardımcı olur.Böylece, doğru kalça pozisyonu ile her iki dizi ve ayak bileklerini desteklemek, ağrıları ve siyatik sinir iltihabını önleyerek tamamen konforlu bir uyku yaşamanızı garantiler.