Hamilelik

Gebelikte 8. Hafta

Hamileliğin 8. Haftasında Fetüs nasıl büyür ve anne bedeni nasıl değişir

FETO_8_SETTIMANE

İkinci ayın sonundasınız ve üçüncü aya girmenize birkaç gün kaldı, bebeğiniz nihayet fetüs olarak adlandırılabilir! Bakalım nasıl büyüyor ve karnınızda ve kendi bedeninizde neler hissedebileceğinizi görelim.

Gebelikte 8.Hafta Bebeğin Boyutu ve Gelişimi

Sekizinci haftada fetüs yaklaşık 1 cm uzunluğundadır ve bir ahududu büyüklüğündedir. Kalp kapakçıkları, boğazdan akciğerlere giden hava yollarında olduğu gibi oluşmuştur. Ellerin ve ayak parmaklarının yanı sıra dudaklar ve bacaklar daha belirgin bir şekil alıyor. Gözler ve kulaklar çoktan belirdi ve burnun ucu oluşmaya başladı. Alt dudak ve çene de oluşmuştur. Embriyonun kuyruğu kaybolmaya başlar ve yavaş yavaş yerini kuyruk sokumunu oluşturan 4 kemik, yani bebeğin vertebral kolonunun alt kısmı alır. Plasenta şimdi göbek kordonundan su, yiyecek ve oksijen alacak olan fetüs için beslenme sağlamaya başlar.

Gebelikte 8.Hafta Annedeki Değişiklikler

İkinci ay boyunca, uterus zaten büyümeye başlar, ancak muhtemelen henüz fark etmeyeceksiniz: şimdi bir narın büyüklüğündedir, oysa uterus tipik olarak bir yumruğun büyüklüğündedir. Göğüsler söz konusu olduğunda, artan bir hacim göreceksiniz. Tipik hamilelik belirtilerinin yanı sıra, fiziksel egzersiz sırasında direncinizde bir düşüş hissedebilir veya sadece soluklanmış hissedebilir veya daha kolay yorulabilirsiniz. Hamilelik için özel olarak tasarlanmış egzersizleri ve programları seçerek antrenmanınızı değiştirebilirsiniz. Bu sinirlilik ve kötü ruh halleri ile işaretlenmiş bir aşamadır. Ruh hali değişimleri de normaldir, endişelenmeyin, hepsi hormonal değişikliklerden kaynaklanmaktadır.

Sağlığınız için tavsiyeler

Gebeliğin sekizinci haftasında, özellikle kalsiyum, demir, iyot, D vitamini, yağ asitleri ve Omega 3 bakımından zengin olan ve henüz yoksa büyük miktarda yeşillik, meyve, baklagiller içeren çeşitli bir diyete ihtiyacınız vardır. yağsız et, iyi pişmiş yumurta, balık, fındık ve süt ürünleri. Ne yediğinize dikkat etmenin yanı sıra, yiyeceklerin nasıl hazırlandığına da dikkat etmeniz gerekir: yiyecekleri işlemeden önce daima ellerinizi iyice yıkayın. Çiğ yemeyi düşündüğünüz meyve ve sebzeler, bakterileri yok etmek için belirli bir ürünle yıkanmalıdır. Yorgunluk, bu aşamada yaşanan başlıca belirtilerden biri olduğundan, gün boyunca dinlenmek için zaman ayırmanız önemlidir. Ayrıca, özellikle sabahları, düşük şeker seviyeleri nedeniyle veya ayakta uzun süre kaldığınız için hafif kafalı hissedebilirsiniz. Sabah uyandığınızda, hızlı bir şekilde yataktan atlamaktan kaçının, yatmaktan oturmaya geçin ve ancak o zaman ayakta durmaya geçin.

Benzer Konular

TESLİMAT SÜRELERİ
3-5 iş günü içinde teslimat
Chicco Güvencesiyle Teslimat
300 ₺ üzerine ücretsiz kargo
Müşteri Memnuniyeti
Online ve Mağazada Baby Kart Puan Kullanım İmkanı