Hamilelik

Hamilelikte Beslenme

Hangi yiyecekleri tercih etmeli ve ne yemekten kaçınmalısınız?

alimentazione gravidanza

Eminiz ki çocukluktan yetişkinliğe kadar beslenme tarzımızın sağlık durumumuza etkisi büyük.. Bu içeriğimizde, hamilelikte ne yiyeceğimizi ve nelerden kaçınacağımızı, hangi yiyecekleri tercih etmenin daha iyi olduğunu okuyacaksınız.

Hamilelikte kilo kontrolünü nasıl sağlarız?

Hamile bir kadının “iki kişilik yemek yemesi" gerekmez. Çok sayıda çalışma anne ve bebeğinin özel beslenme ihtiyaçlarına sahip olduğunu doğrulamaktadır. Bebeğin gelişimi ve büyümesi için kesinlikle gerekli olan ihtiyaçlara ek olarak, gıdalar kelimenin tam anlamıyla annenin bazal metabolizması ve tüm hareket aktiviteleri için yakıttır. Bu nedenle bu anlamda bilinçli olarak yeterli enerji ve besin alarak gıda tercihlerine dikkat etmek esastır. Hamilelikte sağlık dengenizi bozmayı ve/veya aşırı kilo alımını önlemek için, lif bakımından zengin, doyurucu ve kalori ihtiyacınızı karşılayacak yiyecekler şunlardır:

●      Çiğ veya pişmiş sebzeler.

●      Taze veya pişmiş meyve.

●      Özellikle tahıllarda kepekli tahıllar (karabuğday, yazıldığından, arpa, yulaf, kinoa, amaranth).

●      Bakliyat

Vücut için yararlı olan, ancak kalori açısında tüketim miktarları kontrollü olmalı ve beslenme düzeniniz içerisine dengeli dağıtılması iyi olacak yiyecekler şunlardır:

●      Kuruyemiş.

●      Rafine tahıllar (beyaz ekmek, beyaz pirinç ...).

●      Hayvansal proteinler (et, balık, peynir, yumurta).

Alerji veya intolerans durumunda, annenin ve bebeğinin refahı için uygun ikamelerin değerlendirilmesi uygun olacaktır. Yeterli porsiyonlar da mutlaka annenin özelliklerine ve aktivite düzeyine göre değerlendirilmelidir.

Hamilelik Sırasında Kaçınılması Gereken Yiyecekler

Aşırı kilo alımını önlemek için şimdi hangi gıdaların kalori alımını veya metabolizmayı yavaşlatabilecek maddelerin içeriğini sınırlamanın daha iyi olacağını öğrenelim.

●      Şekerleme ürünleri (özellikle rafine yağlar ve şekerler bakımından zenginlerse).

●      Atıştırmalıklar ve atıştırmalıklar gibi paketlenmiş ürünler.

●      Kızartılmış yiyeceklerle aşırıya kaçmayın, ancak diğer pişirmeyi tercih edin (haşlanmış, buğulanmış gibi).

●      Şekerli alkolsüz içecekler ve alkol.

Hamilelikte yaşam tarzı

Buna ek olarak, uygun bir diyetin aktif bir yaşam tarzıyla birleştirilmesi önemlidir: yürümek, tercihen temiz havada yürümek, hafif. jimnastik yapmak veya haftada en az 150 dakika boyunca belirli eğitim programlarını takip etmek.

Benzer Konular

TESLİMAT SÜRELERİ
3-5 iş günü içinde teslimat
Chicco Güvencesiyle Teslimat
300 ₺ üzerine ücretsiz kargo
Müşteri Memnuniyeti
Online ve Mağazada Baby Kart Puan Kullanım İmkanı