Hamilelik

Hamile Egzersizleri: Fitness ve Spor

Hamileyken antrenman yapmak ve formda kalmak için doğru tavsiyeler.

fitness in gravidanza

Hamilelikte Spor Yapılır mı, Ne Zaman Başlanmalı?

Hamilelik eğer tamamen dinlenmenizi gerektiren riskli koşullarınız yoksa egzersiz yapmanıza engel bir durum değildir. Aksine çoğu durumda ilk haftalardan itibaren tavsiye edilir, çünkü egzersiz kas tonusuna ve elastikiyetine yardımcı olur, dolaşımı iyileştirir ve bacaklardaki ödemle mücadele eder. Hamilelik sırasında spor ölçülü bir şekilde yapılmalıdır. Hamile egzersizleri ilk 3 aylık dönem çok önemlidir çünkü her şeyden önce yorgunluk ve hormonal değişiklikleri en fazla hissettiğiniz bir dönem olacaktır.

Hamile Egzersizleri: İlk Aylar için Özel Aktiviteler

Anne adayları, durumları için özel olarak tasarlanmış etkinliklere bağlı kalmaları şartıyla hamilelik sırasında spor salonuna gidebilirler. Örneğin karın ve bel kaslarını güçlendiren egzersizler, karın büyüdükçe doğru duruşun korunması açısından özellikle önemlidir. Perine kaslarını güçlendirmek için tasarlanmış egzersizler de aynı şekilde gebelikte spor için büyük önem arz etmektedir. Bu dönemde aerobik, sıçramalar ve kaslar üzerinde yoğun çalışmalardan kaçınılmalıdır. İlk üç ayda anne adaylarına en çok önerilen spor yüzmedir. Hem rahatlatıcı hem de kaslarda aşırı zorlanma riski barındırmayan yüzme bütün kasların çalışmasını sağlar.

Hamileliğin Son Aylarında: Dinlen ve Nefes Egzersizlerine Odaklan

Hamilelik ilerledikçe, hareket sınırlı olmaya başlar ve diyafram sıkıştırıldığı için nefes almak zorlaşır. Bu dönemde kasılmaları uyaran ve karın kaslarına odaklanan egzersizlerden kaçınmak gerekir. Nefes egzersizlerine veya rahatlama egzersizlerine odaklanmak, hamilelikte bel ve sırt ağrısını önlemek için çok önemli olan bel kaslarını güçlendirmek bu dönemde daha faydalı olacaktır. Su bazlı aktivite, gebeliğin bu aşamasında özellikle yararlı ve rahatlatıcıdır. Vücudu hafifletir, hareketi kolaylaştırır ve hidrostatik basınç, kanın kalbe geri akmasına yardımcı olur, bu da bacaklarda dolaşımı iyileştirerek şişmeyi ve kilo hissini önler.

Evet Hamileyken Egzersiz Yapın: ama Dikkatli!

Egzersiz hamile kadınlar için iyi bir fikirdir, ancak anne ve bebeğin sağlığını tehlikeye atabilecek bazı hatalardan kaçınmak gerekir. Bu nedenle, herhangi bir fiziksel aktiviteye başlamadan önce bir jinekoloğa danışılması önemlidir. Ayrıca, hayatının bu yeni evresinde anne adayı; tutumunda uygun bir değişiklik olması gerektiğini ve hamilelik öncesi gösterdiği performansın aynısını şu anda göstermemesi gerektiğini, bununla birlikte kasılma ve nefes darlığı gibi bazı sinyallerin hafifçe tedavi edilmesi gereken durumlar olduğunu da kabul etmelidir.Yine bu dönemde aşırı yoğun spor veya yaralanmaya neden olabilecek egzersizlerden de kaçınılmalıdır. 

Benzer Konular

TESLİMAT SÜRELERİ
3-5 iş günü içinde teslimat
Chicco Güvencesiyle Teslimat
150 ₺ üzerine ücretsiz kargo
Müşteri Memnuniyeti
Online ve Mağazada Baby Kart Puan Kullanım İmkanı