Çocuklar için oyunlar sadece bir eğlence kaynağı değildir, aynı zamanda nesnelerin erken keşiflerinden bilinçli bir gerçeklik bilgisine kadar kendilerini ve çevrelerini tanımalarını sağlamada temeldir. Buna göre, bir gerçeklik duygusu inşa etmek kısmen taklit sürecine dayanır.
Yaşamın ikinci yılında çocuklar günlük olarak karşılaştıkları durumları taklit etmeye başlarlar; aile ortamını yaratıcı bir şekilde yorumlamaya başlarlar ve yetişkinlerin dünyasını simüle eden oyunları seçerek yetişkin aktivitelerini taklit etmeyi severler. Mutfakta yemek hazırlayan anne, babanın arabasını tamir eden tamirci, büyükanne ve büyükbabanın mobilyalarını onaran marangoz gibi her şey taklit için karşı konulmaz örnekler haline gelir. Bunların hepsi çocuğun bilişsel gelişimi için büyük uyarıcılardır ve küçüklerin kendilerine ait bir imaj ve kendi kimlik duygusu oluşturmalarına yardımcı olur.
Yetişkinlerin kullandığı nesneleri taklit eden çocuklar için oyuncaklar bu nedenle bu aşamada idealdir ve küçükler için çok çekicidir. Çocukların dili oluşturan sesleri kavrama becerisinin arttığı bir dönemde, onlara yalnızca yetişkin etkinliklerini taklit etmelerini sağlamakla kalmayıp aynı zamanda eğlenceli bir şekilde bir yabancı dilin ilk kelimelerini öğrenmelerine yardımcı olan çift dilli oyuncaklar sağlamak yararlı olabilir.